Míša a... pátek, aplikace, móda







Mám tu pro vás další článek ze série o mně. Tentokrát vám prozradím, proč mám ráda pátek, jaké používám aplikace, a jak jsem na tom s módou. Co myslíte? Jsem fashion maniak, nebo mě móda až tak nebere 😊

Já a… pátek

Asi není nikdo, kdo by pátek rád neměl. Končí škola, práce (pokud nepracujete o víkendech), a čeká nás vidina volného času o víkendu, s kterým můžeme naložit, jak je nám libo. Někdo se těší až vyrazí na výlet, někdo dá přednost pořádnému úklidu bytu, někdo vyrazí na návštěvy blízkých či kamarádů, a někdo využije víkend na dospání, k odpočinku a nabrání sil zase na další týden.

Pro mě má páteční večer takovou jedinečnou atmosféru, kdy je pondělí ještě daleko a čeká mě celý víkend. Přeci jen po sobotě přijde rychle neděle, a neděle je už hodně „načichlá“ zase pondělím. Musím ale říct, že dřív pro mě měl pátek větší „sílu“. Když jsem chodila do školy, většinou byla páteční výuka kratší a mohli jsme dřív domů. To se pak k celému víkendu připočetlo i dlouhé páteční odpoledne. Teď, když v pátek přijíždím domů stejně jako ostatní dny, už mi to tak nepřijde. Proto si pak pátek uměle protahuju a chodím pozdě spát. Jenže to pak v sobotu pozdě vstávám a mám tak posunutý celý víkend, a vyjde to vlastně nastejno😊


Co mám ráda na zimních pátkách, jsou plesy. Když jdu v pátek na ples, přijde mi, že se ten víkend o hodně prodlouží. Pokud jdu v sobotu, tak půl soboty strávím přípravami, v neděli dospávám, a je tu zase pondělí. Vlastně to ani nemusí být přímo plesy, ale jakákoli akce v pátek večer. Protože mám pocit, že už jsem někde byla, a přesto mám celý víkend před sebou. Několikrát jsem taky využila páteční večery k přípravě článku na neděli. Z toho jsem pak měla hodně spokojený pocit, že už mám „odpracováno“ a čeká mě volný víkend.

Já a… aplikace

Aplikace, které používá většina lidí, jako je Facebook, Instagram nebo Messenger, tu nijak rozebírat nebudu. Chtěla bych vám spíš zmínit ty aplikace, které používám a pomáhají mně, a třeba některé ještě nebudete znát. Rozhodně ale nejsem žádný vášnivý uživatel aplikací. Tyto pomůcky stahuju, až když je opravdu potřebuju. Aplikace stahuji pro to, že jsem na ně někde, u někoho, narazila a něčím mě zaujaly. Nebo potřebuji něco udělat a zjišťuji, zda by mi nějaká aplikace neusnadnila práci.

Asi nejčastěji používám aplikaci na počasí, která se jmenuje Počasí&Radar. Nemám totiž moc ráda nepříjemná překvapení, a jsem radši vždy připravena. Mezi praktické aplikace bych zařadila Rossmann, Notino a Airbnb. Jako „sportovního“ zástupce mám aplikaci Mi Fit, sloužící k propojení telefonu s náramkem, který vám počítá ušlé kroky, tep a snad i kvalitu spánku.

Já náramek dostala a používám ho jen pro přehled, kolik jsem toho ušla na procházce. Jednou jsem si ho ale vzala na nákupy, protože jsem byla zvědavá, kolik tam tak za celý den nachodím. Okolo 6 000 kroků mi přišlo docela málo 😊 Ke cvičení si vždy stahuju různé aplikace, a když mě přestanou bavit, nebo se mi nelíbí, tak je zase smažu. Musím říct, že na aplikaci pro cvičení, ze které bych byla nadšená, jsem ještě nenarazila. Budu ráda za váš tip.


V mém mobilu dále najdete záložku Zábava, kde mám uložené aplikace jak pro zábavu, tak i na podporu učení angličtiny, nebo různé „omezovače“, abych se věnovala i jiné zábavě než té mobilní. Pinterest asi většina z vás zná, není třeba nijak představovat. Já mám nejradši prohlížení obrázků z oblasti bydlení a vaření, nebo jsem tu hledala vánoční básničky a přání.

Tomu, kdo by si chtěl připomenout nebo se učí nějaký jazyk, můžu doporučit aplikaci Duolingo. Jediné, co mi na ní vadí, je to, že jde o „uzavřený“ trénink. Myslím to tak, že postupujete různými lekcemi, až dojdete k cíli, dál už můžete jen opakovat a procvičovat, a nijak vás to už nemotivuje. V aplikaci si můžete nastavit různé jazyky, a hlavně si můžete vybrat, jaký je váš rodný jazyk. Já jsem tak procvičovala překlad z angličtiny do němčiny a opačně.

Další aplikací, kterou bych vám mohla doporučit, i já ji ostatně našla na základě doporučení, je Forest. Jde vlastně o takové stopky, kde si nastavíte požadovaný čas, kdy se chcete na něco soustředit, a telefon se vám uzamkne. Když daný čas vydržíte, vyroste vám strom, pokud ne, strom uschne. Takhle si můžete vysázet celý les. Mně aplikace hodně pomáhala při učení na státnice. Ani ne tak kvůli prokrastinaci, jako k tomu, že jsem měla přehled, jak dlouho mi, co trvá se naučit, a jak dlouho se denně učení věnuji. Samozřejmě jde aplikace používat naprosto pro cokoli, nejen na učení.


Timelimit vám zase pomůže hlídat čas na všech aplikacích, které chcete nějak omezit. Bohužel se ale čas sčítá, nejde nastavit, že chci trávit hodinu na Instagramu a půlhodiny na Pinterestu. Do Timelimitu si přidáte aplikace, které chcete sledovat a daný čas, který chcete aplikacím věnovat. Až čas uběhne, všechny tyto aplikace se vám pro daný den zablokují. Můžete si taky nastavit, k jaké hodině se bude aplikace restartovat a začne počítat opět od nuly.

Poslední mou složkou je Blog. Zde mám veškeré aplikace, které používám k tvorbě Napsáno myšlenkou. Za poslední týden jsem si stáhla Lightroom a Text On Photo. S Lightroomem se zatím učím a přicházím mu na kloub, ale z Text On Photo jsem hodně nadšená. Vyzkoušela jsem už všechny funkce, které jsou zdarma dostupné a dost mě baví vytvářet a hrát si s texty.

Abych vám vysvětlila, o co jde, i když je to z názvu už patrné, stáhnete si do aplikace fotku a přidáte si do ní text. Buď vlastní nebo z přednastavených šablon. Můžete si hrát s fontem, velikostí, barvou, zakřivením, rámečky atd. Já jsem si takovou aplikaci chtěla najít, protože mi to přijde jako nejlepší varianta, jak dostat text do příspěvků na Instagramu. Chci ji totiž používat čistě pro zveřejňování textů, ne otextovaných fotek. Nakonec na mě ale tahle aplikace vyběhla sama při stahování právě Lightroom 😊 Pro vyzkoušení jsem v ní vytvořila ten obrázek s pátkem.


Já a… móda

Na začátku článku jsem se vás ptala, jak si myslíte, že to mám s módou, a tady vám na otázku sama odpovím. Žádný módní maniak rozhodně nejsem, oblečení mám ráda, ale v mezích. Samozřejmě mi udělá radost, když si pořídím něco nového a poprvé si to vezmu na sebe. Ale rozhodně nechodím nakupovat každou volnou chvilku, a hlavně nenásleduju ty nejposlednější módní trendy. Spíš naopak.

Ještě si pamatuju, jak do módy přicházely úzké kalhoty, to jsem byla ještě na základce. Zarputile jsem prohlašovala, že tohle teda fakt nikdy nosit nebudu. A ano, tušíte správně, v mém šatníku už žádné zvonáče nenajdete 😊 I když se musím přiznat, že zrovna tohle mě dost rozčiluje. Nemyslím to, že bych chtěla nosit zvonáče, ale to, že jsem se vlastně musela podřídit nabídce. Když totiž všude začali prodávat jen úzké kalhoty, těžko jsem mohla chodit nahá. Navíc v době, kdy jsem ještě rostla, takže jsem si nemohla nechat ty staré kalhoty.

Stejný případ nastal, když se začaly prodávat dotykové mobily. Takový já nikdy mít nebudu, já mám ráda ta tlačítka, bez nich si telefon nedokážu představit. Ano, zase správně, tlačítkový telefon už nevlastním. Jenže to opět bylo nátlakem doby a nových technologií. Sama bych se možná pro dotykový mobil nikdy nerozhodla. Asi jsme chudáci, oběti své doby 😊


Abych se zase vrátila k tomu oblečení, nevím, jestli jde můj styl nějak definovat. Ráda nosím sukně, stejně jako kalhoty. Právě tu změnu a možnost výběru mám na tom nejradši. (Chudáci kluci. Nechápu, jak si můžou vystačit s tak omezeným množstvím oblečení 😄). Ráda se nastrojím, ale taky strávím celý víkend v teplákách. Nejlepší pocit po plese, kam se načančáte, pro mě je, když můžu bolavé nohy vyzout z lodiček a navléknout tlusté, měkké ponožky, ze šatů se převléct do pyžama, a ten pečlivě vytvořený makeup, do poslední načerněné řasy smýt, a mít pocit naprosto čistého a dýchacího obličeje 😊 Nepřijde mi, že bych měla nějak vyhraněný styl oblékání, nebo že bych se nějakému kousku vyloženě vyhýbala. Nemám v šatníku teda nic vyloženě extravagantního ani odhalujícího, ani nevlastním boty na extrémně vysokých podpatcích.

V poslední době jsem na sobě začala pozorovat, že víc přemýšlím nad věcmi, jestli si je mám koupit. Jestli je unosím, jestli mi nebudou jen ležet ve skříni, jestli mě bude bavit pořád tu žvýkavou košili přežehlovat (Nebude!), ale hlavně, jestli mi je to pohodlné, nikde neškrtí a neškrábe. Protože, co dost nesnáším je, když se v něčem necítím pohodlně, někde mě to tlačí nebo škrtí. Nemám třeba ráda věci ke krku, které mám pořád tendenci tahat dolů. Stejně tak mi vadí kalhoty, které mě tlačí, škrtí, nebo mi naopak padají. I boty si vybírám podle toho, abych v nich mohla v pohodě, bez újmy, chodit a nemusela přemýšlet, jak daleko dnes půjdu a jestli to v těchto botách ujdu.

Takže bych svůj šatník asi definovala jako pohodlný, příjemný a momentálně převažující šedou barvou. Kolik šedých svetrů je už hodně šedých svetrů? 😊 Já za to ale vážně nemůžu, že se se mi vše nejvíc líbí v té šedé variantě 😊

Prozradíte mi, jaký je váš nejoblíbenější den? Byla bych ráda, kdybyste mi doporučili aplikace, které ještě neznám a třeba by mi ulehčily život. A jak to máte s módou vy? Je nějaká věc, kterou byste si na sebe nikdy nevzali? A která je naopak vaše nejčastěji nošená?

Komentáře