Míša a... voda, uklízení, nakupování







Přemýšlela jsem, co bych vám o sobě prozradila dalšího, až mě samovolně napadla tři, zdánlivě nesourodá, témata: voda, uklízení a nakupování. Minimálně mají společné to, že se rozdělují na velice kontrastní oblasti. V jedné variantě je mám ráda a baví mě, a ve druhé je téměř nesnáším. Tak jdeme na to! A nebojte se taky pochlubit, jak to máte vy.

Já a… voda

Asi nevíte, co si konkrétně pod „vodou“ máte představit. Samozřejmě taky nechci psát o vodě, jako o pití 😊 Spíš o té variantě, kde v ní smýváme starosti a námahu uplynulého dne. Jak to mám s vodou já? Musí být teplá. A to v jakémkoli případě. Ať se sprchuju, myju si vlasy, jsem u kadeřníka, nebo jsem navštívila veřejný bazén. Když už se musím setkat s vodou, ať je alespoň teplá. Už z toho, jak to píšu, nebo pokud jste četli článek, kde jsem se o své (ne)lásce k té mokré látce už zmiňovala, jistě jste pochopili, že nějakým velkým milovníkem vody opravdu nejsem.


Abyste to zase nechápali špatně, zásady osobní hygieny dodržuju až moc pečlivě, to se zas nebojte 😊 Kdybyste pro mě, ale chtěli vymyslet zábavu na volné odpoledne, návštěvou aquaparku byste si mě nezískali. Když párkrát do roka zavítám do bazénu, určitě mě neuvidíte na tobogánu, ani na podobných atrakcích. Za to, když se budete snažit, mě uvidíte po celou dobu, co v tom bazénu budu. Jak to myslím? Minimálně uvidíte mou hlavu, protože tu já pod vodu nikdy nestrčím. Ne dobrovolně! Nesnáším lidi, kteří skáčou do bazénu, kde nemají a cákají na všechny okolo. Takže do bazénu výjimečně ano, ale žádné potápění, cákání, a to nejdůležitější, voda nesmí být studená. A to zrovna mnoho bazénu nesplňuje. To se mi pak nemůžete divit, že do té vody lezu tak dlouho. Nejsem přece žádný otužilec 😊

Z toho se dá možná už předpokládat, že mě zrovna nenadchne napuštěná vana, nebo válení se ve vířivce. Proto se vždy pousmívám, když čtu, jak si někdo napustí horkou vanu, kde se ohřeje, odpočine si a relaxuje. V mém případě radši pomalejší teplou sprchu, a pak hupsnout v pohodlném pyžamu rovnou do postele s knížkou. A v teplých ponožkách! Nohy v teple jsou nejdůležitější.

Já a… uklízení

Co myslíte? Jsem bordelář nebo pečlivka? Osobně si myslím, že nejsem vyhraněný typ, co se týče úklidu. Někdy uklízím ráda, a někdy na to zkrátka nemám náladu, a nechám věci ležet tam, kde jsou, třeba týden. Co mám ale na uklízení ráda je to, když je to vidět. Prostě když něco uklidím a můžu chodit okolo a kochat se. Proto mě asi tak nebaví utírání prachu a luxování. Protože aby to v tomto případě bylo vidět, musela bych to dělat tak jednou za rok 😊 A to asi nikdo nechce, udusit se doma prachem. Možná je to ale spojené i s tím, co a čím uklízíte. Protože, když při utírání prachu musíte zvedat každou pitominku na poličce, a při vysávání se vám při každém prudším pohybu vytrhne hadice z vysavače, koho by to pak bavilo, že 😊 V tu chvíli byste měli doma nejradši čtyři prázdné stěny. Maximální skříně od podlahy ke stropu, na které se nepráší.

Když už ale dělám pořádný, důkladný úklid, což se většinou pojí klasicky s Vánoci 😊, mám ráda, když je to vidět. Jak už jsem říkala. A co to znamená? V mém případě přesunování. Ráda měním a přestavuji věci na poličkách nebo přeskládávám knížky. Jen takové drobnosti. A pak chodím okolo a kochám se tou změnou, která ve mně evokuje jakousi novotu a neokoukanost. Co mě na uklízení ještě baví, je vyhazování. Když můžu protřídit věci a vyhodit, co už nepotřebuji, nebo se nedá použít. Mám pak z úklidu takový lepší pocit.


S tím se váže i to, že nesnáším dovypotřebovávání (existuje vůbec to slovo) jakýchkoli výrobků, nejčastěji kosmetiky. Naopak miluju, když už z nich vážně nic nevymáčknu a můžu je s radostí hodit do koše. Zajímalo by mě, jestli mám takovou úchylku jediná 😊 Musím ze všeho vymáčknout i tu poslední kapku, a tak se u toho kolikrát vztekám a ničím ruce, ale vyhodím to, až když je to opravdu prázdné. A to je potom pocit vítězství, jak kdybych pokořila nejvyšší horu 😊

Činností, která se dá taky zařadit do úklidu a mám ji ráda, je žehlení. Nejradši u něj poslouchám rádio, podcasty, písničky, které si můžu zpívat, nebo se dívám na různá videa. Vlastně posloucháním hudby si ráda zpříjemňuji všechny domácí práce. Co už mám míň ráda, je potom rovnání těch vyžehlených věcí do přecpané skříně (protože nemám, co na sebe 😊). Mytí nádobí je naopak činnost, kterou kdybych do smrti dělat nemusela, vůbec by mi nechyběla. Možná to nějak souvisí s tím, co píšu výše o vodě 😊

Já a… nakupování

Patříte do té skupiny, která si ještě pořád myslí, že všechny holky nakupování naprosto milují? Naopak jsem zjistila, že přibývá těch, co berou nakupování jen jako nutnost, koupí potřebné a rychle se klidí. Já se většinou na nákup oblečení těším, že si pořídím něco nového, protože nenakupuji často. Ale po pár hodinách a neúspěšných pokusech, mě to rychle přestane bavit a jsem z toho protivná. Nejhorší je, když vážně něco potřebuju, nebo sháním něco, co přesně vím, jak má vypadat. To je největší peklo. Protože mi zrovna v tu chvíli žádný boty nesedí. A tu úplně obyčejnou krémovou zimní bundu s páskem a kapucí prostě letos nikde neušili.

A co se týče, zrovna teď aktuálně, nakupování vánočních dárků, nejradši mám ten případ, kdy mám dárky vymyšlené dopředu a už je jen skočím koupit nebo objednám. Což bohužel vždy tak není. Musím však přiznat, že když procházím obchody, kde sháním něco jiného, často se mi podaří narazit na věci, které by mě samotnou ani nenapadly, a najednou přesně vím, pro koho se mi hodí. Stejně tak jsem nejednou využila pro nákup dárků různé reklamy, které jsem viděla v televizi, nebo mi vyskakují na internetu. Samozřejmě nenakupuju bezhlavě jen proto, že jsem to viděla v reklamě. Ale někdy mi to vážně vytrhne trn z paty.


Sama na sobě pozoruju, že co jsem starší, mám více v oblibě nakupování jídla, než oblečení 😊 Také mám nejradši, když jdu přesně pro konkrétní věci, i když jich klasicky do košíku přibude víc. Ještě na sebe prozradím jednu takovou „úchylku“. Spíš bych řekla, že se to týká povahových vlastností. Ať si potřebuji koupit sebevětší blbost a maličkost, jako je třeba řasenka nebo krém, jsem schopná provést 14denní průzkum, než si tu věc opravdu koupím 😊 A to někdy může vážně komplikovat život. Ještě, že jsme doma tři ženský, a já vždy můžu nenápadně sáhnout do vedlejších zásob 😊

Nedokážu si představit, jak to bude vypadat, až si budu muset koupit něco, co bude vyšší důležitosti, než nějaká kosmetika 😊 Takže žádné spontánní nákupy pro mě nejsou. I když se musím přiznat, že mám pak stejně největší radost z nákupu svetru v Lidlu, u kterého mi výběr i se zaplacením zabral sotva pět minut 😊

Jak jste na tom s vodou, uklízením a nákupy vy? Jste vodníci nebo suchaři 😊 Máte vůbec nějakou oblíbenou činnost, co se týče domácích prací? A taky máte svůj způsob, jak si úklid zpříjemnit? Jste typ – vlítnu do obchodu, za pět minut jsem venku, nebo se musíte u všeho taky rozmýšlet dlouhé minuty?

Komentáře