Větru dešti neporučíš







Dnes se při psaní článku budu držet názvu blogu. Napsáno myšlenkou. Přemýšleli jste vůbec někdy, co ten název může znamenat, co by měl říkat? Uvedu vám příklad právě na dnešním článku. Původně jsem chtěla psát úplně o něčem jiném, ale chvilku před tím, než jsem usedla ke klávesnici, mi v hlavě cinkla myšlenka, nebo nápad, chcete-li, na jiný článek. A inspirovalo mě k němu počasí posledních dní.

Necháte se ovlivnit počasím?


Dovolíte počasí, aby vám zasahovalo do vašich plánů? Aby vám měnilo nálady? Určitě jste už někoho slyšeli, jak svou špatnou náladu sváděl na počasí. Dnes se mi nic nechce, mám nějakou špatnou náladu. To bude tím pochmurným počasím. Možná jste to nemuseli ani slyšet od nikoho jiného, ale stěžovali jste si takhle sami 😊 Když ono to počasí k tomu svádí, že? Přece kdyby svítilo sluníčko, těžko by se vám mračilo na celý svět, a určitě by se vám nechtělo válet celý den v posteli.

Plánujete si program podle počasí?

Nevím, jak vás, ale mě deštivá předpověď na víkend jednoznačně odradí od plánování výletu. Alespoň tedy pokud se jedná o čistě venkovní aktivitu. Jakmile mi aplikace ukáže dešťové kapky, chuť výletovat rázem upadá. Jenže na druhou stranu, když bude v létě hlásit předpověď 35 v chládku, budete nadšeně plánovat túry po našich kopcích a hájích, nebo se vám opět nebude chtít, a budete radši vyhledávat nejbližší díru v zemi, pokud možno s tou nejazurovější vodou? Asi jo, že 😊


Když je zima, je moc zima, když prší, je moc mokro, když neprší, je moc sucho, když je teplo, je moc vedro. Nezdá se vám, že je člověk věčně nespokojený tvor 😊 Chápu, že když si lidi stěžují na sucho, že nemají čím zalévat zahrádky, nepřivolávají tím záplavy, které je vyplaví z jejich domovů. Jenže jak nám má ta příroda rozumět? Jeden chce tohle, druhý tamto, a nejlíp všechno hned.

Viděli jste teď aktuální reklamu na KitKat? Kdo ne, stručně shrnu. Zřejmě manželé se v autě dohadují, kam vlastně jedou. On chce do baru za kamarády, ona na večeři ve dvou. Navigaci tak pořád diktují jinou adresu. Pána, co tu navigaci z nějaké kanceláře ovládá, to přestane bavit, v navigaci oznámí pauzu a dá si KitKat. No a co když si i příroda dala KitKat, zavřela okno, odkud slyší stížnosti lidí, a zkrátka si dělá, co se jí zamane? Asi ji už taky nebaví nás pořád poslouchat, a tak se rozhodla dělat si, co chce ona.

Výlet v dešti

I když jsem říkala, že pokud vidím v předpovědi déšť, výlet si neplánuji, na druhou stranu mi až tak nevadí, když mě déšť na nějakém výletu zastihne. Pokud se mám tedy, kde schovat 😊 Miluji třeba jízdu autem v dešti. Najednou mi to auto přijde ještě útulnější a pohodlnější. Můžete pozorovat kapky, jak si hledají cestičky po okně (ne, pokud jste řidič!) a užívat si, že jste v suchu a teplu.



Dokonce mám moc milou vzpomínku na jeden deštivý výlet. Byli jsme v okolí Karlových Varů, a protože zrovna v televizi běžel seriál Já, Mattoni, který jsem sledovala, chtěla jsem navštívit Mattoni Muzeum. To se nachází v Kyselce, nedaleko Karlových Varů, a v tu dobu tam právě byla výstava věnovaná seriálu. A protože předpověď hlásila deštivo, naplánovali jsme si výlet, který bude uvnitř. Už jsme si ale nezjistili, že se nedá parkovat úplně u Muzea a musí se tam asi 500 metrů dojít pěšky.

Naštěstí nebyl žádný slejvák a byla to příjemná procházka částečně lesem. Buď kvůli dešti, nebo že je Muzeum trochu zapadlé, jsme měli velmi komorní prohlídku. Myslím, že tam s námi byli už jen další dva lidé. Mohli jsme si tak v klidu všechno prohlédnout, vyfotit, přečíst, a nikdo nás nerušil. Muzeum je v takovém domečku, takže jsme se naplno ponořili do historie rodu Mattoni a déšť venku nám vůbec nevadil, naopak přispíval k té správné atmosféře.



A co teprve, když vás přepadne letní deštík u Orlíku, nebo chytnete pořádný slejvák při procházce v lese, a na chatu se vracíte promočení až na kost 😊 Možná vám to chvíli přijde k vzteku, jste protivní, nadáváte a rozčilujete se, ale nakonec vám stejně nezbývá nic jiného než se tomu jen smát. A jaké z toho pak máte zážitky. Ty byste ani náhodou nezískali, pokud byste se pořád řídili předpovědí počasí a báli jste se vystrčit nos pokaždé, když hlásí, že možná spadne jedna kapka.

Já si na počasí nestěžuji, naopak se každé snažím co nejlépe využít. Mám tak radost, i když prší. Můžu se klidně zavřít doma a užívat si pohodlí, aniž bych měla sebemenší výčitky, že bych měla být venku. Když je totiž krásně, mám problém být zavřená doma, a musím se přemlouvat, abych vydržela sedět u práce, soustředila se na ni a netrávila víc času tím, že lelkuju a koukám z okna 😊

Jak to máte s počasím vy? Ovlivňuje vaši náladu a zasahuje vám do vašich plánů?

Komentáře