Náhoda, osud, nebo snad nevyřčené přání?






 
Vezmeme si dovolenou ve stejném termínu, a potkáme se tam. Tahle věta mi probleskla hlavou, když jsem ho spatřila a nemohla jsem uvěřit svým očím.

Seznámili jsme se na seznamce, chvíli jsme si psali, párkrát jsme se i sešli. Zjistili jsme, že toho máme hodně společného, a mimo jiné to byla právě i cílová destinace pro naši letní dovolenou. Já jsem tam plánovala dovolenou s rodinou, on se tam chystal s kamarády. Do prázdnin ale zbývalo ještě spoustu času, takže to u obou bylo jen ve fázi snění a plánování, nic konkrétního. Dokonce ani nebyla řeč o konkrétním ostrově, natož pak přímo o městě, či resortu. A právě při jedné takové debatě o plánování dovolené, z jeho strany padla tato věta. Já na ni nijak nereagovala, brala jsem ji jen jako takovou bezvýznamnou větu v konverzaci.

Nakonec jsme se dohodli, že i když je nám spolu dobře, necítíme to tak, že bychom to chtěli posunout někam dál, a tak zůstaneme přáteli. Od naší poslední schůzky v zimě jsme se tak neviděli. A teď ho najednou vidím před sebou? Na své dovolené? Jsme ve stejném termínu, ve stejné zemi, na stejném ostrově a ve stejném resortu?

 
Mohl by mi tohle někdo objasnit? Pokud vás napadá něco jako spiknutí či sociální sítě, tak vás musím vyvést z omylu. Na sítích nic nesdílím a nikdo z mého okolí ho nezná, takže vážně nemůže jít o něco plánovaného. A jak už jsem říkala, nebavili jsme se tenkrát ani o žádném konkrétním ostrově, jen o zemi. A v dnešní době nepřichází ani v úvahu to, že bychom se dostali ke stejné nabídce zájezdu. Nejen, že už se dělají objednávky převážně online, než abychom šli osobně do cestovní kanceláře, my ani nejsme ze stejného města, dokonce ani z kraje, bydlíme půl republiky od sebe.

Může mi to tedy někdo vysvětlit? Mohla bych poprosit o výpočet nějakého statistika, jak vysoká asi, tak existuje pravděpodobnost, že se dva lidé, kteří se viděli asi tak třikrát v životě, setkají ve stejném čase, na stejném ostrově, v jednom hotelu? 


 
Vážně by mě to procentní zastoupení zajímalo. I bez výpočtu ale tuším, že to rozhodně moc velké číslo nebude, troufnu si říct, že by se jednalo o číslo jednociferné. Když to ale nemůže potvrdit věda a konkrétní čísla, vede mě to k zamyšlení nad něčím abstraktnějším. Dalo by se to vůbec považovat za náhodu? Nebo to mám spíš nazvat osudem? A nepřisuzuji tomu pak neprávem nějaký vyšší význam, než to skutečně má?

Ale pokud se vážně jedná řekněme o osud, nebo chcete-li, o nějakou vyšší moc, třeba, že to zařídil vesmír, mám pak, jako obyčejný člověk, vůbec právo tomu vzdorovat? Vždyť přece všechno se děje z nějakého důvodu, nebo si tak alespoň rádi obhajujeme nevysvětlitelné, nebo to, co nedokážeme pochopit. Takže, když už jsme se tu setkali, měli jsme se tu potkat, a nebude to jen tak. Ráda nechávám věci volně plynout, a teď na to mám ještě deset dní. Což je dost času na to zjistit, co za tím stojí, a zároveň s nadhledem sledovat, co z toho vyplyne.

Komentáře